Så här funkar det hos oss!

Här kan du läsa om hur det funkar när vi hjäper till hos er. Har ni andra frågor så tveka inte på att kontakta oss via e-post eller tele så försöker vi göra allt för att besvara dessa inom kort.

När vi besöker er

Vårt första möte och besök hos er är självfallet kostnadsfritt och vi går igenom  era önskemål, allt för att ni skall bli nöjda. Tillsammans ser vi igenom hemmet utifrån våran standard checklista som vi komplettera just med era önskemål. Alla våra kunder är unika och tillsammans med er arbetar vi fram er egna checklista där alla moment och önskemål finns med.

Inga bindningstider

Vi är övertygade om att nöjda kunder fortsätter att välja Behjärtansvärt våra tjänster. Därför har vi inga bindnings- eller uppsägningstider. Så länge du vill att vi fortsätter att städa ditt hem så gör vi det. Om ni känner för att pausa eller avsluta tjänsten så sker detta direkt.

När vi städar hos er

Vi lånar helst er egen dammsugare och andra övriga redskap om så önskas.  För bästa resultat, se till att dammsugare är i bra skick. Vi är måna om vår personals arbetsmiljö och dammsugare är ofta tunga att bära med sig.  Om ni finner tid plocka gärna undan leksaker, disk och kläder så vi kan arbeta mer effektivt. Behjärtansvärt medtager giftfria och miljövänliga rengöringsmedel, om inte ni önskar annat.

Sekretess

Vi är oerhört måna om att arbeta under sekretess för att värna om er integritet och privatliv samtidigt som många företag arbetar med spännande projekt där hemligheter måste bevaras . Genom att vi tillämpar sekretess avtal med våra anställda kommer ni att känna er trygga med att öppna dörren till ert hem eller företag.

Försäkring

Behjärtansvärt tar ansvar för att om vi skulle råka orsaka skada i ert hem. Våra försäkringar täcker självfallet om olyckan är framme och ersättning för skada som vi orsakat utlovas. Vi tycker det är viktigt att alla parter känner sig trygga.

Nyckelhantering

Vi har tydliga direktiv när det kommer till nyckelhantering. Vi låser in våra nycklar i kassaskåp när de inte används, för att de inte ska hamna i fel händer. De nycklar som personalen använder under dagen  kvitteras in och ut vid dagens slut.  Kunder som inte vill låna ut en nyckel till hemmet ska inte heller göra det. Vi för en dialog om hur vi skulle kunna anpassa oss så samtliga parter blir nöjda. Vi är duktiga på att passa tiden och städar när ni vill vilket gör att digitala lås med tidsluckor är toppen!

Skattereduktion

Vid skattereduktion gällande hushållsarbete skall den så kallade fakturamodellen tillämpas från och med 1 juli 2009. Den innebär att ni som köparen av tjänsten får skattelättnaden direkt vid köpet. När vi fått betalt som utföraren av tjänsten ansöker vi om resterande  pengarna hos Skatteverket.  Vilket innebär att ni som kund endast betalar 50 % av arbetskostnaden vid köptillfället. Genom att skatteverkets utbetalning tillgodoförs får du som kund en preliminär skattereduktion som motsvarar hälften av arbetskostnaden. Skatteverket i sin tur kommer att meddela er om att utbetalning till oss har skett samt hur stort beloppet har varit. I nu läget så är skattereduktionen  max 50 000 kronor per person och år vilket motsvarar ett underlag av 100 000 kronor. Ni kan Kontakta Skatteverket för aktuell information om hur mycket du nyttjat av din skattereduktion. Värt att tänka på är att flera personer (över 18 år med taxerbara inkomster) i ett hushåll kan stå på Behjärtansvärt avtal och därmed nyttja skattereduktionen utifrån fördelning som kunden bestämmer själv.

Vi vill även tipsa om att läs mer om skattereduktion på skatteverkets hemsida!

Betalning

  • Betalning sker mot faktura eller Swish, inga kontanter.
  • Alla priser är inklusive moms.
  • Om du avbokar senare än fyra arbetsdagar före bokad dag, utgår 50% debitering.
  • Flyttstädning ingår i Hushållsnära Tjänster, som innebär att vi bara fakturerar halva kostnaden.
Stäng meny